Mgr. Lenka Zemánková Jarošová
Školní psycholog
Tel.: 777 626 540, e-mail: zemankova.lenka@zsodrypohorska.cz
Konzultační hodiny: středa 7.30-14.30, čtvrtek 7.30-14.30
Kontakty na dětské klinické psychology:
Mgr. Barbora Grosmanová- Nový Jičín, +420 556 702 618
Mgr. Vendula Prokopová- Ostrava, Moravská Ostrava, +420 737 977 670
Mgr. Martina Pastuchová- Dolní Lutyně, +420 602 579 849
Mgr. Lenka Krobová- Ostrava, +420 604 434 167 (volejte 7.30-8.00 pro objednání)
PhDr. Ludmila Mrkvicová- Ostrava, Mor. Ostrava a Přívoz, +420 596 127 613
Kontakty na dětské psychiatry:
MuDr. Foltýnová Marie- Ostrava, +420 596 127 612 (Dětská a dorostová psychiatrie)
MuDr. Uhlíř Jan- Ostrava, +420 596 127 612 (Dětská a dorostová psychiatrie)
MuDr. Šedý Bronislav- Frýdek-Místek, +420 558 436 324
MuDr. Skřontová Dana- Opava, +420 605 082 247
MuDr. Mílková Pavlíková Kristýna- Ostrava-město, +420 736 512 023
MuDr. Gabriela Jahůdka Vaníková- Ostrava, +420 604 448 116 (pouze pro objednání)
Naše škola Vám ve spolupráci se školní psycholožkou nabízí bezplatné a dobrovolné testování struktury inteligence Vašeho dítěte směrované k nalezení nejvhodnějšího učebního či studijního zaměření.
Test struktury inteligence je rozdělen na verbální, numerickou a figurální část. Každá část je složena z 3 subtestů, kdy na každý subtest je předem stanovený čas pro vypracování (celkem je potřeba 90 minut+instrukce). S 95% přesností zjistí skutečné mentální schopnosti Vašeho dítěte bez ohledu na školní známky. Výsledkem je pohovor se školní psycholožkou a výchovným poradcem pro volbu povolání, který Vám i dítěti doporučí typ učebního popřípadě studijního zaměření.
Díky další metodě se také zjišťují zájmy Vašeho dítěte, respektive oblast, která je pro Vaše dítě atraktivní a o kterou jeví největší zájem pro další studium (např. řemeslné, umělecké, technické, ekonomické atd.)
V případě zájmu je taktéž možnost využití projektivních technik (s použitím intuitivního výběru obrázků), které mohou dítěti pomoci alespoň přiblížit směr, který by ho mohl zajímat a ujasnit si hodnoty, které jsou pro něj v pracovním životě důležité.
Náročný nebo špatně zvolený učební či studijní obor má totiž u dítěte za následek nezájem o školní výuku, špatný prospěch, nebo dokonce nedokončení studia. Cílem středního vzdělání není výuční list či maturitní vysvědčení, ale nalezení pracovního uplatnění či dalšího studia.
V druhém pololetí 8. ročníku proto zasíláme písemné sdělení, kde můžete vyjádřit svůj zájem, případně nezájem o tuto službu.
Mgr. Ivan Žárský
Výchovný poradce a metodik prevence
Tel.: 737 002 421, e-mail: zarsky.ivan@zsodrypohorska.cz
Konzultační hodiny: středa 13:00 – 14:30
DYSGRAFIE – specifická porucha grafické stránky projevu, neschopnost napodobit a zapamatovat si tvar písmen, nestejná velikost písmen, nedodržováni linie, přepisování, obtížné spojování, záměna tvarově podobných písmen (tiskacích, psacích…). DYSORTOGRAFIE – specifická porucha pravopisu, neschopnost rozlišovat gramatické jevy.
DYSKALKULIE – neschopnost matematických úkonů, nechápání symbolické povahy čísel.
DYSPINXIE – nesnáze při osvojování kresebných dovednosti, neobratnost, hlavně v jemné motorice.
DYSMÚZIE – snížený smysl pro hudbu, neschopnost zapamatovat si, vybavit, reprodukovat melodii a rytmus.DYSPRAXIE – porucha obratnosti, primární neschopnost ovládat jemnou i hrubou motoriku.
Hlavní výchovné zásady pro rodiče a učitele:
podporovat sebevědomí dítěte, povzbuzovat zájem dítěte, chválit za výkon i snahu
být trpělivý, klidný, předávat dítěti optimismus do budoucnosti
nacvičovat častěji v kratších úsecích, nenaučit špatně
dopřát hodně pohybu
pracovat při plném soustředění, vyloučit rušivé podněty
hodnotit spravedlivě
zajistit doma i ve škole ovzduší spolupráce navozující spokojenost
spolupráce rodičů, učitelů, PPP a dítěte.
Literatura:
Teorie, diagnostika a náprava specifických poruch učení. Věra Pokorná, Portál, 2000, ISBN 80-7178-151-7 .
Reedukace specifických poruch učení u dětí. Hana Žáčková, Portál, 2008, ISBN 978-80-7367-474-8.
Poruchy učení: dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie. Olga Zelinková, Portál, 2009, ISBN 978-80-7367-514-1. Specifické poruchy učení na 2. stupni ZŠ. Drahomíra Jurovičová, Hana Žáčková, Hana Sovová, D+H.
Dyskalkulie – metodika rozvíjení základních početních dovedností. Josef Novák, Tobiáš, 2004, ISBN 80-7311-029-6.
Marcel Vlček
Výchovný poradce pro volbu povolání
Tel.: 604 480 444, e-mail: vlcek.marcel@zsodrypohorska.cz
Konzultační hodiny: dle dohody
—
POZOR: Rozhodnutí o výsledku přijímacího řízení, které nelze doručit se ukládá po dobu 5 prac. dnů, pak je považováno za doručené. Odvolání proti rozhodnutí ředitele školy o výsledku přijímacího řízení lze podat do 3 prac. dnů.
Po obdržení rozhodnutí o přijetí na střední školy je nutné odevzdat vyplněný zápisový lístek do 5 prac. dnů na jednu zvolenou SŠ. O zpětné vydání zápisového lístku ze SŠ lze požádat jen jednou.
Internetové odkazy:
Základní škola Odry, Pohořská 8, příspěvková organizace
IČO: 60336269
ID datové schránky: euigift